dilluns, 23 de gener del 2012

Jordi Roig: tres poemes inèdits

Jordi Roig
Escriptor nascut a la Palma de Cervelló el 1957, ha publicat recentment la seva primera novel·la, La noia d'aire blau (2011). Com a poeta és autor de cinc reculls, l'últim dels quals és Després del tacte, del 2010.


EN PAU

He arribat a la conclusió
que és millor tenir les portes obertes.
I no ho entenc,
sempre he procurat guardar el fusell
amb clau
i estalviar-me explicacions.

De totes maneres, crec,
que tu, això, ja ho sabies.


EL MEU SECRET

Camino de puntetes,
vorejant el sòcol.
Desafio la mort
i reso tres parenostres.
Has fregat.
El terra és ple de salvavides.

No m'atreveixo a despertar-vos.
Un sol moviment en fals
i descobriríeu què faig abans de viure.


SOROLL DE DINS

Avui tocava fer examen de consciència.

I tu em tornes a dir
que cal que em gasti els somnis
abans no s'abaixi el seu valor,
que no tinc cap més alternativa.

Que si vull fer servir més excuses
caldrà que em busqui un altre confident.
Que no s'hi val la mística de l'experiència.

Entres a l'habitació i endolles no sé què
per sota la porta.

Què fa que no t'escolti?

Deu ser l'aspiradora que s'ha engegat
o tu que t'acostes de puntetes
per fer-me tastar la pols del silenci.
O tot alhora.